Renault Laguna Coupé er efterhånden blevet tre år gammel, og det er derfor blevet tid til et ansigtsløft. Godt nok et så lille et af slagsen, at det knapt at værd at nævne, men nye flotte detaljer og en økonomisk dieselmotor er udslagsgivende.

Den smukke coupé – med en bagende, der leder tankerne hen på Aston Martin, ikke at det er nogen dårlig ting – kalder Renault selv for den mest eksklusive personbil i deres sortiment. Og med Collection 2012-modellen bliver det eksklusive look yderligere fremhævet. Ikke mindst takket være LED-forlygter, der fremover bliver standard over hele linien. Det samme gør sig gældende for de 17 tommers “diamant-effekt” aluminiumsfælge. Indvendigt skiller den nye version sig ud, med synlige syninger på instrumentbordet og nyt sædeindtræk.

Mindst lige så interessant, for pendlere og andre, der lægger stor vægt på et så lavt forbrug som muligt, er den nye 150 hestes 2.0 dCi dieselmotor med start/stop system. Den udleder kun 113 gram CO2 pr. kilometer, hvilket tilsvarer et brændstofforbrug på 22,2 km/l, og dermed holder den sig indenfor den nok så omtalte og famøse energiklasse A – Pernille Rosenkrantz-Theil-territorie, med andre ord.

Men mere kraftfulde motorer er heldigvis ikke blevet taget af modelprogrammet, så man kan stadigvæk bestille Renault Laguna Coupé med 175- og 180-hestes dieseludgaver (den første har automatgear, den anden manuelt), der i øvrigt også er blevet optimeret, samt med en 3.5 V6-diesel på 240 hk. På benzinsiden står valget mellem en V6, også på 240 hk, og to 2-liters turbobenzinere, der yder henholdsvis 170 og 205 hk.

Introduktionen af Renault Laguna Coupé Collection 2012 forventes at løbe af stablen til februar. Officielt importeres til Danmark kun den 175 hestes 2.0 dCi med 6-trins automatgear, og der er ikke umiddelbart planer om at udvide sortimentet. Den koster for øjeblikket 539.900 kroner, men Renault forventer en mindre prisstigning til næste år.

Kommentarer

Skriv et svar

Basal HTML er tilladt.