Officielt: BMW 6-serie Cabriolet

Som ventet kan vi nu se frem til lanceringen af BMW 6-serie som cabriolet, som først og fremmest er væsentligt mere fotogen end sin forgænger.

De mere slanke proportioner klæder i høj grad den store luksus-cabriolet, hvor den første generation i noget højere grad delte vandene, i kraft af Chris Bangles opsigtsvækkende designlinier.

Hvad der imidlertid ikke har ændret sig, fra Bangle-generationen til den vi nu for første gang stifter bekendtskab med, er 2+2 sæders konstruktionen, samt benyttelsen af et traditionelt soft-top stoftag. Normalt lader 2+2 modellerne en del tilbage at ønske, for så vidt angår bagsædepladsen, men den nye 6-serie Cabriolet er lige præcis 74 mm længere end sin forgænger, så det åbner sandsynligvis op for øgede anvendelsesmuligheder – ikke bare med hensyn til forsæderne, men også bagagerummet har fået mere plads.

Motorudvalget bliver forholdsvis begrænset. Rent kvantitativt i hvert fald. Dit valg kommer til at så mellem 640i og 650i, så motorkraft vil du givetvis ikke komme til at mangle. BMW lover øjeblikkelig kraftudvikling og majestætisk bundtræk. I den store version ligger en turboladet 4.4 liters V8 med 407 hk, som yder et maksimum moment på 600 NM. Det skulle være nok til at sende den til 100 km/t på 5 sekunder straight.

640i har “kun” en række-sekser liggende under hjelmen. Men med twin-turbo og Valvetronic (variabel ventilstyring), har man presset 320 hk og 450 NM ud af den, så den er kun 0,7 sekunder langsommere end storebror.

 

Kommenter